زکات علم من

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت زکات علم من


سپاهان درب
افشای تلاش ناکام گوگل برای خرید ۳۰ میلیارد دلاری اسنپ
ترکمنستان، انتخاب چین برای خط لوله چهارم
رابطه جالب هندی‌ها و ترویست‌ها!

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام..

تقاضا دارم در صورتیکه جلسه قبل رو مطالعه نفرمودید ابتدا اون رو اینجا مطالعه و سپس اقدام به مطالعه این مقاله بفرمایید.


خوب..

امیدوارم مقاله قبلی مفید باشه. توی این قسمت اول قصد داشتم مراحل نصب رو توضیح بدم بعد دیدم توی هر سی دی که نرم افزار رو تهیه می کنید معمولا روش نصبش هم هست بعلاوه اینترنت که سرشار از آموزش های نصب هست و نیازی نیست وقت شما رو بیهوده بگیرم با توجه به اینکه بسیار مایلم این سلسله مطالب خیلی چکیده و کاربردی باشه..


یه توضیح کوچیکی که لازم میدونم عرض کنم اینکه شما ممکنه به یک کلاس آموزشی خصوصی یا عمومی مایا تشریف ببرید (یا هر نرم افزار دیگه ای) و توی اون کلاس مطالب خیلی زیاد و جالبی آموزش داده بشه و شما هم احساس کنید که اون مطالب رو فرا گرفته اید...


یا حتی ممکنه یاد هم گرفته باشید ولی در عمل وقتی وارد بازار کار میشید یا وقتی میخواید یک کاری رو برای خودتون از صفر تا صد انجام بدید مثل اینکه دستاتون قفل شده باشه اصلا نمیدونید از کجا شروع کنید و چطور ادامه بدید و به کجا برسید!


این خیلی جالبه و برای خیلی ها از جمله خود من اتفاق افتاده و در ابتدا خیلی عجیب بنظر میرسه. دلیلش اینه که ما توی اون کلاس یک یا چند تکنیک رو یاد گرفتیم که بر اساس اون می تونیم کاری رو انجام بدیم ولی اصول اولیه رو نمیدونیم و روال کاری و هنری یک اثر رو ازش خبر نداریم. واسه همینه که حقیر تاکید دارم روی علم و اطلاعاتی که کلاس های آموزشی و سی دی ها و ویدئو ها به ما منتقل می کنند علی الخصوص در زمینه انیمیشن نمیشه تاکید زیادی کرد و حرفه ای شدن و هنرمند واقعی شدن تو این زمینه خیلی فراتر از دیدن چند ویدئو و دی وی دی و گذروندن چند دوره آموزشی هست..


در واقع تصور حقیر از ابتدا این بوده و هنوز هم هست که توی این زمینه کاری و هنری بیشترین چیزی که خودنمایی می کنه داشتن رزومه کاری قوی و حرفه ای هست به دور از بزرگنمایی و اغراق و دروغگویی.. و رزومه هم در واقع چیزی نیست جز نمونه کار های شما..

پس بهتر اینه که در کنار گذروندن دوره های مختلف شروع به انجام پروژه های شخصی و هنری کنیم تا یک رزومه قوی و پر داشته باشیم.


ببخشید که سرتون رو درد آوردم.. و اما مایا!


خوب بعد از نصب وقتی نرم افزار رو بار می کنید با یه چنین منظره ای -شاید با اندکی تفاوت - مواجه میشید:


برای دیدن تصویر اصلی روی عکی کلیک رنجه بفرمایید.

نترسید.. کار خیلی راحته!  اجزای اصلی محیط نرم افزار اینها هستند:



با کلنجار رفتن و فضولی کردن در مورد هرکدوم از این قسمت ها چیز های جالبی یاد میگیرید. مثلا در قسمت viewport با زدن دکمه فاصله روی کیبورد نما ها بین یکی و چهارتایی عوض میشه . دقت کنید که دکمه فاصله رو نگه ندارید وگرنه تمام منو های مایا رو در یک نما میبینید. البته این باگ نیست بلکه یک میانبر بسیار مفید هست به تمام دکمه ها و گزینه ها و آپشن ها و ابزارهای مایا!!


در ابتدای status یک گزینه انتخابی کرکره ای هست که با تغییر این گزینه، منو های نوار منو هم تغییر می کنن!

توی attribute editor فعلا خالیه چون هیچ چیزی انتخاب نشده و در واقع چیزی هنوز ساخته نشده. این جعبه، خواص آبجکت(شیء) انتخابی رو نشون میده. برای ساختن آبجکت های ساده و پیش فرض از منوی create و زیر منوی polygon primitives یکی رو انتخاب کنید و بعد یک جای خالی در viewport کلیک کنید و بکشید. آبجکت ساده ساخته میشه.


خوب.. فعلا تمرینتون اینه که یکی یکی آبجکت ها رو بسازید و شکل هر کدومشون رو بررسی کنید و تفاوت هاشون رو با هم مقایسه کنید..

با استفاده از ترکیب دکمه Alt و هرکدوم از کلیک های ماوس میتونید viewport رو بچرخونید و زوم کنید. امتحانش کنید!

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلمات کلیدی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/